duminică, 30 august 2009

SCENARII ŞI SCENARIŞTI

Până la urmă, preşedintele LSMVJ, Zoli Lacataş, are foarte mare dreptate atunci când afirmă că trăim într-o zonă în care tot felul de scenarişti de ocazie ţes intrigi şi scenarii demne mai mult de subiectul unor telenovele, decât de soarta celor peste o sută şi ceva de mii de oameni care trăiesc în Valea Jiului.
Nu o dată, în poşta electronică a publicaţiilor Grupului “Exclusiv”, pe telefoane sau chiar în cadrul diferitelor întâlniri aşa zis de “taină”, am primit note informative şi dezvăluiri acuzatoare la adresa unora sau a altora dintre oamenii aflaţi în diverse puncte “cheie” din structura socio-economică sau politico-administrativă din zonă. Nu m-am grăbit însă, precum alţi distinşi colegi, să le arunc în foaie de dragul goanei după senzaţional, şi am preferat să le ţin în mapă, preţ de o trainică verificare. O statistică pur personală, pe care am făcut-o la sugestia colegului Sorin Blada (corespondentul regional al Agenţiei Rompres) mi-a dezvăluit o tristă realitate: mai bine de jumătate din aceste informaţii “bombă” s-au dovedit a fi pure speculaţii sau intoxicări mediatice.
Este un context care ne face, inevitabil, să ne punem o întrebare: cine şi, mai ales, de ce, are interesul să arunce în media locală, toate aceste diversiuni, toate aceste acuzaţii care incită la ură, la dezbinare ? Un posibil răspuns îl veţi găsi chiar astăzi, în interviul pe care ni l-a acordat liderul minerilor din Valea Jiului. Zoli Lacataş este unul dintre oamenii care, în ultima vreme, a fost “pus la zid” pe tema cheltuielilor făcute în numele şi pe seama celei mai importante organizaţii sindicale din Valea Jiului. Controalele declanşate de Fisc şi de Ministerul Economiei au relevant cât se poate de clar faptul că LSMVJ este unul dintre cei mai responsabili operatori economici, toate cheltuielile LSMVJ fiind evidenţiate strict în conformitate cu prevederile Legii contabilităţii şi a actelor normative care guvernează activitatea sindicatelor. Preşedintele LSMVJ crede că intoxicările aruncate în presă, la adresa sa, a colegilor săi, a Ligii, în general fac parte dintr-un scenariu abil pus acum la cale de anumite sfere de influenţă din jurul PSD-ului local, după ce aceştia au pierdut, la intervenţia sindicatelor, acapararea resurselor economice şi sociale ale CNH.
Din fericire, puţine astfel de informaţii, care se vede treaba, fac parte dintr-un scenariu de intoxicare şi manipulare bine instrumentat, şi-au găsit loc şi în publicaţiile Grupului “Exclusiv”. Pentru că “scenariul” pe care-l văd eu în punerea în pagină a sumarului acestui ziar are un alt final. Poate chiar un happy-end.
Am preferat, alături de colegii mei, în ultimii 10 ani, să renunţăm la subiectele de senzaţional, la vânarea scandalului cu orice preţ sau la promovarea ştirilor despre hoţi, bandiţi, criminali ori violatori. Am căutat să le spunem oamenilor, în cea mai mare parte, adevărul. Poate că în campanile electorale, când i-am lăsat mai mult pe politicieni să scrie la ziar, am consemnat şi multe minciuni.
Intrăm astăzi, în cel de-al zecelea an de viaţă al publicaţiei “Afaceri în Valea Jiului”, al cărei spirit s-a născut în toamna lui 2009, după un “scenariu” pe care l-am scris împreună cu un om care a crezut în această nouă concepţie mediatică şi a contribuit la finanţarea primelor numere: Victor Bădârcă.
Azi, după un deceniu pe piaţa locală de media, “Afaceri în Valea Jiului” este o publicaţie de ţinută, un ziar apreciat drept cel mai credibil, cu o creştere constantă în vânzări şi în calitate. Pentru cei care au făcut posibil un astfel de scenariu, aducem azi o nouă veste bună: creşterea numărului de pagini şi trecerea la imprimarea color. Mulţumim de încredere !

Tiberiu VINŢAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu